07136249715-07136247823 | info@sohaschool.com

شنبه 15 اردیبهشت 1403
گروه زبان روسی دوره

زبان روسی (به روسیрусский язык) یکی از زبان‌های هندواروپایی از شاخه زبان‌های اسلاوی است و با الفبای سیریلیک نوشته و خوانده می‌شود. بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در دنیا توسط آن با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و زبان روسی هشتمین زبان پرکاربرد و پرگویش‌ترین زبان اروپا است که در بخش‌های عظیمی از اوراسیا گفتگو می‌شود.

روسی زبان مادری حدود ۱۴۵ میلیون نفر است و ۱۱۰ میلیون نفر آن را به عنوان زبان دوم می‌دانند. روسی یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد، زبان رسمی فدراسیون روسیه و یکی از زبان‌های رسمی کشورهای اروپای شرقی بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و جمهوری خودمختار کریمه و نیز یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است. همچنین این زبان به صورت گسترده در کشورهای اوکراین، گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و اسرائیل تکلم می‌شود. تاریخ گستردگی زبان روسی به گستردگی امپراتوری روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی مربوط می‌شود. زبان روسی از اروپای شرقی، آسیای شمالی، آسیای مرکزی تکلم می‌شود. از نظر گستردگی، زبان روسی زبان رایج بعد از انگلیسی، چینی، هندی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی و بنگالی است.

از هر ۱۰ لغت روسی، یکی از آن ها شباهت زیادی به نسخه انگلیسی خود دارد.[۳] همچنین وام‌واژه‌های روسی در زبان فارسی بسیار است.